Thursday, November 4, 2010

falsafah pengajaranku

setiap orang mempunyai falsafah masing2 dalam hidup..aku pun sama. dalam usaha aku kelak untuk mendidik anak bangsa aku punya falsafah yang tersendiri..aku akan berpegang kepada 1 iaitu setiap manusia ada hak untuk berjaya, saling bantu membantu dan saling mengecapi kejayaan di akhir kelak.aku telah gunakan falsafah ini dalam alam universiti lagi. sesetengah orang terlalu mengejar cita-cita untuk berjaya dan tidak menghiraukan orang lain...tidak salah bersaing dalam pelajaran tetapi lagi elok berkongsi ilmu kerana akan menghasilkan yang lebih lumayan...
kenapa kita perlu kedekut??????????
dalam menjadi pendidik kelak, kita perlu igt pelbagai dugaan yang akan kita tempuh kelak...kerenah rakan sekerja, pelajar dan tidak terlepas dari ibu bapa jugak...kita perlu bijak memainkan peranan dalam usaha mendidik anak bangsa. kita perlu bekerjasama dengan semua pihak untuk merealisasikannya...aminnnnnnnn

No comments:

Post a Comment